Cuma, Mayıs 08, 2009

Tiksindim

zaman: 5/08/2009

İşyerinde çalışırken bilgisayarımdaki tv sürekli açık olur.Akşam saatlerinde de izleyecek(daha doğrusu dinleyecek) bişey bulamadığım için Yemekteyizi izliyorum.
Bu hafta yemekteyizin Şanlıurfa da olduğunu duyunca çok sevinmiştim.Ş.Urfada 4 sene yaşadım ve bana hep sevimli gelmiştir.Küçük bi şehirdir, yeniliklere kapalıdır, mistik havasını koruyan hani şu kartpostallarda dağların arasında küçük bi köy resmi olur ya aynen öyle bi yerdir.Urfanın etrafı dumanlı dağlar diyenler sallamamış yani tamamen gerçektir.Sürekli oranın havasını, suyunu özler zaman zaman birkaç saatliğine bile giderim....Teknik olarak suları mikroplu ve gayet  pis kokuludur aslında ama ben buna rağmen severim işte...
Neyse çok uzatmayayım.Keşke bu işlerden biraz daha anlasam da şu programdan kesitleri buraya koyabilsem.
Yarışmacılar ilk gün çıktılar Urfamızı tanıtalım urfa yemeği yapalım.Aman da kültürümüz falan iyi hoş...Aradan iki gün geçti  yemek yerken birisi diyo ki "benim babam zamanında lahmacun yiyebilmek için gelininin bileziğini satmış o kadar ete düşkünüz," diğer bayan diyo ki "bizde et ortaya gelince ışığı kapatırlar ki herkes yemeğe rahat rahat saldırsın".Kültürünüz bu mu şimdi sizin diyesi geliyor insanın.

Sadece "Karadenizlilerde balığa çok düşkün ama hiç biri balık görünce gözünü kapayıp ağzını açmıyo.Yada  "kurban olayım ben sana" diyo, seviyo "denizden babam çıksa yerim" diyo ama bu kadar kaba ifade etmiyo" diyorum...

Urfada o kadar insan varken ( her ailede en azından 4 çocuk vardır) neden bilmem Victoria diye bi kızı yarışmacı yapmışlar.Aslında çok da  iyi yapmışlar, kameraların karşısında 5 günlüğüne bile olsa kızı içlerine sindiremediklerini gayet net gördük.Ciğerci amcam kızı dışladı da dışladı.(Kapalı bi toplumdur demiştim demi...)Son gördüğümde Victoria'nın yemekleri geciktiği için masada açımm aaççıımmm diye böğürüyordu...

Kuaför bacım yemek yarışmasındayken ve başka bi evde misafirken; hem gittiği eve dürüm götürdü hemde helva kavurmaya kalktı yaa.Aklım almıyor ne büyük terbiyesizlik...
Adamlara hakkaten helal olsun diyorum.4 sene urfada yaşadım 70 yaşında adamın beni takip ettiği  oldu,kazıklama çalıştılar,yabancı olduğumuz için dışlandık,arkadaşlarım ya benimsin yada toprağın diye tehdit edildi( ki birtanesi hakkaten toprağın oldu) ben urfadan böyle iğrenmemiş insanlarından bu kadar tiksinmemiştim.Hepsinin kötü olacak hali yok herkese mal edilmemeli derdim.
Keşke kültürünüzü tanıtmasaydınız,biz böyle iyiydik...
Bu arada hiç şıllık yapmadınız künefe de yapmadınız sırf inat uğruna o tatsız tuzsuz boranıya ve helvaya kafayı taktınız işte siz busunuz...

0 yorum:

Yorum Gönder

Dök İçini Rahatla Ayol...

 

Hep-Yek Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea