Salı, Eylül 08, 2009

Yaşlı ve Oruçlu

zaman: 9/08/2009
Sünterciğimin bugünkü yazısını okuyunca bi anımı yazmak istedim.
Geçen ramazanda bigün işten çıktım eve gidicem ayakta giderim ama daha kısa sürer düşüncesiyle dolmuş yerine halk otobüsüne bindim.Hayatımın hatasını yaptım acele işin mi vardı ey akıllı otura otura gitsene.Bindim halk otobüsüne arkalarda bi yere geçtim laptop çantamı da çaprazlayıp omzuma taktım artık yolculuğa hazırım derken arkamdan bi ses geldi.Buyur otur kızım... Bu sesin hayatımı bu kadar değiştireceğini nerden bilebilirdim :). Arkamı dönüp baktım bi amca kenara kaymış falan bana yer hazırlamış.Tam oturmaya niyetlenirken arkaya doğru ilerleyen orta yaşlı kambur bi adam gördüm.İçimden dedim ki ben oturmayayım da bu adam otursun , adamcağız rahatsız falan.Yaşlı amcaya yok sağolun dedim demez olaydım.Gel otur kızım ayakta mı gideceksin falan ısrar ısrar üstüne.Ben gerçekten gerek yok dedim yine.Ve işte o an benim bittiğim an oldu.Amcam derin bi nefes alıp o nefesle yarım saat konuştu.Sen kendini benden mi sakınıyorsun... Benim senin yaşında kızlarım var... Sana gel otur ayakta kalma dedim kötü bişey mi söyledim... Bizim insanımız ne kadar fesat.... Saydı da saydı...
Adam bu kadar kızınca yanındaki diğer beyler sırf adam kendini iyi hissetsin diye gel kızım otur bişey olmaz falan dediler.Kambur amcamda gel otur deyince köşedeki koltuğuma oturdum.Bu arada benim yüzümde bi tebessüm var.Şimdi niyetimi söylesem kambur amca üzülür belki diyorum.Neyse ben oturunca dert bitecek sandım ama öyle olmadı.Amcam söylenmeye devam etti.Geçen günde başıma geldi bu, dünyayı gezdim Antep insanı gibi insan görmedim.Ayağa kalkıyo taklidimi yapıyo böyle kıçını bize dönüp ayakta duracaktın fena mı oldu, bak sana kendi yerimi verdim vs... Artık canıma tak dedi.Yaşlıdır oruçludur falan dedim sustum ama bi yere kadar yani.Yer vermeseydin amca, vermeseydin o zaman, bi kaşık suda fırtına kopardın, bi sus artık yaaa diye bağırdım.Yarım saattir otobüsü inleten amcanın sesine bide benim sesim eklenmiş oldu.Bu sefer amacm daha da çok gaza geldi.Öyle miiii tamaaammmm bi daha vermem tövbeler olsun kimseye yer vermem.Tövbeee yedi kıbleye tövbeeee.Yok Yookk suç bendeee.Sanane adamm...

İçimden ya sabır çekmekten sabır taşına döndüm.Yalnız bende çok efendiymişim yine de bana cazgır diyeneler şu satırları bi okusa keşke...
En sonunda biri adamın dikkatini dağıtmayı başardı.Bi sohbete tutuştular amcam beni unuttu.Ama canım öyle sıkılmış ki bizim evin önünden geçtiğimi gördüm ama otobüsten inmek aklıma gelmedi.Evi biraz geçtikten sonra dank etti.Müsait bi yerde inebilirmiyim diye şoföre seslendim.Amcam sesimi duyunca irkildi.Ben otobüsten inipte otobüs tekrar hareket edene kadar sesi kesilmedi...
Kızııımm özür dilerim kızııım, sen benim kusuruma bakma kızım, kızıımmm bi bak bana özür diliyorum senden kızım....

0 yorum:

Yorum Gönder

Dök İçini Rahatla Ayol...

 

Hep-Yek Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea