Cumartesi, Ocak 24, 2009

Gimp Ögreniyorum

zaman: 1/24/2009
Son günlerde Gimpe taktım kafayı.Photoshop öğrenmeyi çok istemiştim, ciddi anlamda içimde ukde kalmıştı ama nedense beceremedim.Bu gimp resmen imdadıma yetişti.Photoshop kadar marifetli ve daha kolay.Ben neden bugüne kadar duymadım hiç bilmiyorum.
(Unutmadan şunu söylemeliyim ki bu yazdıklarım reklam amaçlı değil çünkü anlattıktan sonra indirme linki vercem.Orda açık kaynak kullanımı vs. bi sürü teknik şey yazıyo zaten.Merak eden ordan bakar.)
Herşeyde olduğu gibi bunda da komik bi taraf var.O da şöyle oluyo: sanki hergün buton yapıyormuşuz yada bize bu kadar çok lazım oluyormuş gibi nerdeyse tüm siteler olaya butondan başlamış.Bende işin raconu budur diye butondan başladım.İdare eder derecede güzel oldu bence.Sonra ne işe yarayacağını bilmediğim bi gif yaptım falan.Bu tür programların en sevdiğim özelliği kullanan kitleye bağlı olarak geliştirilen özellikler eklentiler vs.
Ben Bismillah deyip kurcalamaya başlayınca fırçaları beni şok etti.Adamlar üff kim çiçek çizecek  gölgeleyecek diye düşünmüşler dünya kadar fırça oluşturmuşlar.Sağa bakan çiçek için 1'i sola bakan çiçek için 2'yi tıklayın tarzı bişeyler olmuş.
Benim gibi yeni öğrenen biri bir kaç tıkla aşağıdaki resimler oluşturabiliyor mesela.

İnternette bunlar gibi yüzlerce resim var tabi.Ama benimkiler naçizane birer  fırça denemesiydi.
Ben bu gazla gidersem ilerde gimp dersleri de yayınlayabileceğim düşünüyorum.Çünkü orjinal kaynaklar malumunuz hep ingilizce ve gimp kullananlar çevirmeye üşenmişler falan filan.
Lafı yeterince uzattıktan sonra ilk denemelerimide ekleyip bugünkü programıma son veriyorum.Siz de herzamanki gibi esen kalıyorsunuz ;)


Gimpi Buradan İndirebilirsiniz...

0 yorum:

Yorum Gönder

Dök İçini Rahatla Ayol...

 

Hep-Yek Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea